Autokomplettering är en funktion som gör att programmet kan föreslå vad du ska skriva i fältet baserat på vad du skriver och vad som tidigare har angetts i motsvarande register. Om du exempelvis skriver ett kundnamn i en kundfaktura så jämför autokomplettering med vad som finns tillgängligt i kundregistret.
När du börjar skriva i ett fält där autokomplettering är aktiverat visas en lista med alla alternativ som innehåller de bokstäverna eller siffrorna och som du kan välja. Fortsätt skriva om du vill ha färre val. Detta gör att registreringsprocessen går snabbare.
Under Inställningar – Bokföring/Inköpsorder/Fakturering/Kundorder – Autokomplettering ser du de olika fälten, i programordning, där autokomplettering kan aktiveras. Se nedan. Du avmarkerar bara rutorna om du inte vill använda autokomplettering i ett visst fält. Autokomplettering är aktiverat som standard.
Se nedan hur autokomplettering fungerar när du fyller i ett leverantörsnamn i en ny leverantörsfaktura.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.