Under Inställningar - Bokföring/Inköpsorder/Fakturering/Kundorder - Betalningsvillkor kan du lägga upp de betalningsvillkor som du vill använda dig av.
De alternativ som ligger upplagda i inställningarna kommer du kunna använda dig av både när du registrerar leverantörsfakturor och inköpsorder, samt kundfakturor, offerter och order.
- För att lägga upp fler alternativ, ange en kod i kolumnen Antal dagar och en beskrivning i fältet Text.
- Du kan också ta bort betalningsvillkor genom att klicka på papperskorgen i slutet av varje rad.
- Om du vill att något av betalningsvillkoren ska vara förvalda markerar du det i kolumnen Standard.
- Fältet Betalningsvillkor fylls i automatiskt på dina fakturor, offerter och order om detta har fyllts i för kunden eller leverantören i fråga i Registret under Fler uppgifter. Annars är det betalningsvillkoren som du har märkt som standard som kommer att vara ifyllt. Detta kan även ändras manuellt i rullgardinsmenyn.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.