Kun olet rekisteröinyt asiakkaat ja tuotteet, on aika määrittää Tehtävät. Tehtävät-ominaisuutta käytetään yksittäisten tehtävien räätälöimiseen asiakkaan mukaan. Samalle asiakkaalle voi olla useampia tehtäviä.
- Valitse Rekisteri - Tehtävät ja napsauta Lisää tehtävä.
- Valitse tarvittaessa Tehtävämalli ja valitse sitten valintapainikkeen kautta asiakas, jonka haluat liittää tehtävään. Valintapainike on Asiakasnro-kentän vieressä. Voit myös näppäillä asiakasnumeron manuaalisesti.
- Tehtävälle luodaan automaattisesti tehtävänumero. Tehtävänumeroa voi muuttaa manuaalisesti.
- Anna Tehtävälle nimi.
- Lisää toiminnot ja tuotteet, jotka haluat liittää tehtävään ja tallenna (katso kuva alla). Kentät ovat samat kuin kohdassa Tehtävämalli edellä.
- Jos haluat muuttaa kentän tietoja, napsauta kentän kohdalla ja muokkaa tarpeen mukaan. Jos haluat poistaa tiedon, merkitse ja poista se. Jos haluat tyhjentää koko rivin, napsauta rivin lopussa olevaa roskakorikuvaketta. Paina lopuksi Tallenna.
Projektin liittäminen tehtävään
Jos käytät projektiseurantaa, voit raportoida projektien tunnit liittämällä projektin tehtävääsi. Käytä projekteja ainoastaan, jos haluat projektinumeron näkyvän laskussa ja kirjanpidossa.
- Valitse Rekisteri - Projektit, ja valitse sen jälkeen luettelosta projekti tai lisää uusi projekti antamalla projektin tiedot.
- Seuraavassa vaiheessa valitaan asiakas ja tehtävä. Kun painat Tallenna, projekti ja tehtävä on liitetty toisiinsa. Voit halutessasi linkittää tehtävämallin projektiin valintapainikkeen kautta. Kun projekti tallennetaan, luodaan tehtävä valitun tehtävämallin perusteella.
- Jos samaan projektiin liittyy useita asiakkaita, toista edellinen kaikkien projektiin liittyvien asiakkaiden kohdalla.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.