Katso video Asiakashallinnasta: Klikkaa tästä
Ennen kuin aloitat työskentelyn asiakastietokantojen parissa, on tärkeää määrittää, ketkä käyttäjät saavat tehdä mitäkin tietokannassa. Asiakashallinnan järjestelmän pääkäyttäjän (tilitoimisto) tai konsultin joka on käyttäjä (tilitoimisto), ja asiakastilin järjestelmän pääkäyttäjän on lisättävä ne käyttäjät, jotka tulevat työskentelemään kyseisellä asiakastilillä.
Asiakastilin ylläpitäjä voi antaa käyttöoikeuksia jo olemassa oleville käyttäjille niille ohjelmille, joiden ylläpitäjä hän itse on. Hän ei kuitenkaan voi lisätä uusia käyttäjiä.
Tässä osiossa tarkastelemme kahta esimerkkitapausta:
- Asiakkaan kirjanpidon parissa työskentelee ainoastaan konsultti.
- Asiakkaan kirjanpidon parissa työskentelee konsultin lisäksi asiakas.
Tapaus 1: Asiakkaan kirjanpidon parissa työskentelee ainoastaan konsultti
Jos kyseinen konsultti on järjestelmän pääkäyttäjä, hänellä on täydet oikeudet ja hän voi aloittaa tehtävät saman tien.
Jos konsultin, joka ei ole järjestelmän pääkäyttäjä, on tarkoitus hoitaa kirjanpito asiakkaan tietokannassa, kyseisen konsultin Oikeudet on syytä määrittää. Muussa tapauksessa konsultilla on täydet käyttöoikeudet kaikkiin asiakkaan ohjelmiin.
Tapaus 2: Asiakkaan kirjanpidon parissa työskentelee konsultin lisäksi asiakas
Kun konsulteille on määritetty oikeudet, sen jälkeen on annettava vielä asiakkaalle oikeudet asiakkaan tietokantaan. Käyttäjien lisääminen ja oikeuksien antaminen asiakastietokantaan tapahtuu asiakastietokannan tasolla.
Konsultin, joka lisää käyttäjiä asiakastietokantaan, on oltava asiakastietokannassa Järjestelmän pääkäyttäjä. Kirjaudu asiakastietokantaan Asiakashallinnan kautta: Asetukset - Lisenssit & käyttäjät - (valitse käyttäjä). Varmista, että Järjestelmän pääkäyttäjä -valintaruutu on merkitty sillä konsultilla jonka on tarkoitus lisätä käyttäjiä mikäli sitä ei tee Asiakashallinnan Järjestelmän pääkäyttäjä (jolla on täydet oikeudet).
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.