Asiakkaan kirjanpidon parissa työskentelee ainoastaan konsultti:
Jos asiakastietokannan kirjanpidon suorittajana on uusi konsultti joka on lisättävä käyttäjälistaan, ohjeistus on seuraavanlainen:
- Valitse Hallinta- Käyttäjät tilitoimiston tietokannassa jossa käytössäsi on Asiakashallinta. Jos osio ei ole näkyvissä, et ole ylläpitäjä. Jos kuvake Lisää uusi käyttäjä ei näy, et ole Järjestelmän pääkäyttäjä.
Muistutus:
Käyttäjä, joka on Ohjelman ylläpitäjä, voi määrittää käyttöoikeudet käyttäjille sen sovelluksen osalta, jota hän ylläpitää. Järjestelmän pääkäyttäjä voi sekä lisätä uusia käyttäjiä että määrittää heille oikeudet. - Klikkaa Lisää uusi käyttäjä
- Näkyviin tulee rekisteröintilomake, johon voit täyttää uuden kirjanpitäjäkonsultin perustiedot, kielen, sekä kirjautumiseen käytettävän sähköpostiosoitteen.
- Tässä vaiheessa voit myös antaa konsultille Oikeudet tilitoimiston tietokantaan. Jos konsultti ainoastaan kirjautuu asiakastietokantoihin työtään varten, hän tarvitsee Asiakashallinnassa ainoastaan oikeuden Kirjaudu sisään asiakastietokantaan.
- Muista tallentaa käyttäjä.
- Uusi käyttäjä saa aina aktivointiviestin sähköpostitse uudelle tunnukselle. Ota kuintenkin huomioon että uusi kirjanpitäjäkonsultti ei näy tilitoimiston käyttäjälistalla ennenkuin lisätty henkilö on aktivoinut tunnuksen sähköpostissa saapuneen aktivointilinkin kautta. Aktivointiohjeet sekä tarvittavat linkit lähetetään uudelle käyttäjälle sähköpostitse. Voit tarvittaessa myös lähettää itsellesi kutsuviestin esikatseltavaksi, ja voit myös muokata kutsuviestiä haluamallasi tavalla oletustekstin sijaan kun olet lähettämässä kutsua.
Sähköpostiruutu avautuu kun tallennat käyttäjän.
Vaihe 2 : Lisää tilitoimistokäyttäjä asiakkaan tietokantaan, (Uusi metodi 1)
Olemme nyt lisänneet uuden ja helpomman tavan kirjanpitäjien hallinnointiin asiakastileissä. Lisää käyttäjä-painikkeen alta löydät toiminnon Hallinnoi kirjanpitäjiä.
Tällä sivulla voit määrittää mitkä tilitoimistosi kirjanpitäjät hallinnoivat mitäkin asiakaskasyritystä. Mikäli tilitoimistollasi on Briox-käyttäjiä, joilla ei ole asiakashallintamoduulia, voi sen myös tarvittaessa hankkia tämän toiminnon avulla näille käyttäjille.
Vaihe 1: Sinun täytyy valita kirjanpitäjät jotka haluat määrittää asiakasyrityksille. Voit valita usemman kuin yhden, ja kaikki kirjanpitäjistä saavat tällöin samat määritellyt oikeudet asiakasyrityksiin, jotka määritellään kohdassa 3. Valikko Sijoitus määrittää mikäli kirjanpitäjä on tavallinen konsulttikäyttäjä tai Järjestelmän pääkäyttäjä asiakasyrityksessä. Järjestelmän pääkäyttäjällä on kaikki oikeudet asiakasyrityksessä sisältäen käyttäjien ja tuotteiden hallinnan.
Vaihe 2: Valitse asiakasyritykset, joita valitut kirjanpitäjät tulevat hallinnoimaan. Mikäli sinulla on paljon asiakasyritysksiä, voit käyttää myös hakukenttää ja hakea yrityksen nimen perusteella.
Näet myös mitkä kirjanpitäjät ovat jo lisätty asiakastiliin klikkaamalla asiakasyrityksen rivin lopussa olevaa kuvaketta Asiakasyrityksiin määritetyt kirjanpitäjät
Vaihe 3: Valitse kirjanpitäjille määritettävä rooli. Roolit ovat ennakkoon määriteltyjä yksityiskohtaisia käyttäjäoikeuksia asiakasyrityksissä, joten oikeudet on tarkasti räätälöitävissä jokaiselle kirjanpitäjä-asiakas suhteelle erikseen. Mikäli roolia ei ole valittu, Brioxin oletusrooli on käytettävissä, ja se antaa kirjanpitäjälle aiemmin Brioxissa määrityksenä olleet oletusoikeudet asiakasyritykseen.
Rooleja voi lisätä ja muokata kohdasta Asetukset - Asiakashallinta - Roolin mallit, tai klikkaamalla painiketta Lisää uusi rooli.
Vaihe 4: Klikkaa Lisää kirjanpitäjä(t) yrityksiin lisätäksesi kirjanpitäjät määritetyn oikeuksin asiakasyrityksille.
Mikäli haluat poistaa kirjanpitäjiä yrityksistä, voit myös tarvittessa käyttää toimintoa Poista kirjanpitäjä(t) yrityksistä. Tämä poistaa valitut kirjanpitäjät valituista asiakasyrityksistä, mikäli esimerkiksi valitut kirjanpitäjät eivät enää työskentele valitun yrityksen parissa.
Kaikki muutokset ovat tallennuksen jälkeen välittömästi voimassa, joten kirjanpitäjien ei tarvitse hyväksyä erikseen oikeuksien muutoksia tai tehdä aktivointia.
Metodi 2: Lisää tilitoimistokäyttäjä asiakkaan tietokantaan
Lisäämämme uusi konsultti on vielä lisättävä konsultiksi asiakkaan tietokantaan. Pidä tilitoimiston tietokanta ja Asiakashallinta auki.
- Valitse Asiakashallinta - Yritys. Valitse asiakasyritys luettelosta napsauttamalla ja napsauta Muokkaa asiakastietokantaa -kuvaketta.
- Napsauta kohdassa Asiakastietokannat Muokkaa asiakastietokantaa -kuvaketta.
- Muokkaa asiakastietokantaa -näkymässä voit lisätä uuden konsultin Käyttäjäksi asiakastietokantaan. Vahvista valinnat painamalla OK ja Tallenna.
Konsultilla on näin automaattisesti täydet oikeudet asiakkaan ohjelmiin ja hän voi alkaa käyttää asiakastietokantaa Asiakashallinnan kautta.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.