Valitse yritys, jolle haluat lisätä tietokannan kohdasta Asiakashallinta - Yritys. Valitse sitten haluamasi yritys.
- Muokkaa yritystä -näkymässä voit lisätä asiakkaalle tietokannan. Napsauta Lisää asiakastietokanta -kuvaketta oikeassa alakulmassa.
- Anna Lisää asiakastietokanta -näkymässä seuraavat tiedot:
- Tietokannan nimi (Kuvaus)
- Kumpi maksaa lisenssin: asiakas vai tilitoimisto?
- Kuka on Systeemin pääkäyttäjä? Keitä ovat käyttäjät (eli kirjanpidon tekijät asiakkaan tietokannassa)?
Tässä vaiheessa määrität ne konsultit, joilla on tietokannan käyttöoikeus. Tällä tavalla voit erotella eri konsultit ja heidän asiakkaansa.Huom: Kohta Systeemin pääkäyttäjä on oltava valittuna itsellesi tai kollegallesi. Sitä ei voi jättää tyhjäksi.
- Vahvista valinnat painamalla OK.
- Näyttöön palautuu Muokkaa yritystä -näkymä ja huomaat, että asiakkaalle on nyt lisätty tietokanta. Asiakastietokannan tiedot ovat kuitenkin vielä puutteelliset. Sinun on tässä vaiheessa painettava Tallenna, jotta tietokanta saa tunnistenumeron ja varsinaisesti luodaan.
- Jos haluat muuttaa antamiasi tietokannan tietoja, napsauta rivin lopussa olevaa Muokkaa-kuvaketta. Voit muuttaa esimerkiksi tietokannan nimeä, pääkäyttäjää tai käyttäjiä.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.