Kohdassa Asetukset - Kirjanpito - Pankki ja maksut voit asettaa käyttöön eri maksutapoja. Voit käyttää tätä toimintoa kun kirjaat tuloja ja menoja kirjanpitoon.
Valitse Lisää maksutapa. Näytölle aukeaa ponnahdusikkuna, jossa voit luoda maksutavan. Huomaa, että kaikki kentät ovat pakollisia rekisteröidessäsi tiedostoa tai verkkopankkia. Katso kuva alla.
Valitse kohdassa Maksutapa nimi, tilinumero. Aseta oletusmaksutavaksi, mikäli tarpeen.
Kohdassa Maksurutiinit voit valita Manuaalinen, Tiedosto tai Online. Valitse pankki pudotusvalikosta. Jos olet täyttänyt IBAN- ja BIC-tiedot kohdassa Asetukset - Yrityksen asetukset - Yritystiedot, tiedot on täytetty tähän automaattisesti.
Valinnoille Online ja Tiedosto sinun on myös annettava Pankkiosapuolen ID ja Yrityksen nimi.
Alla on kuvattu lomakkeen eri kentät:
- Pankki: Pudotusvalikko sisältää pankit, jotka tukevat SEPA-muotoa (sama valinnoille Tiedosto ja Online).
- IBAN: Kyseisen pankkitilin kansainvälinen numero (International Bank Account Number). Se koostuu 14-34 merkistä, joiden on oltava isoja kirjaimia ja numeroita.
- BIC: Kyseisen pankin tunnistekoodi (Bank Identifier Code). BIC koostuu aina 8 tai 11 merkistä. Ensimmäiset 6 merkkiä ovat aina isoja kirjaimia, joissa merkit 5 ja 6 muodostavat maakoodin, jonka on vastattava IBAN:in maakoodia. Muut merkit ovat isoja kirjaimia tai numeroita.
- Pankkiosapuolen ID: Pankkiosapuolen tunnus, joka sinulla on kyseisessä pankissa (asiakasnumerosi pankissa).
- Yritys: Yrityksen kyseiseen pankkiin rekisteröity nimi.
Napsauta Tallenna, jolloin uusi maksutapa tulee näkyviin luetteloosi.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.