Automaattinen täydennys on toiminto, jonka avulla sovellus voi ehdottaa kenttään sisältöä sen perusteella, mitä olet kirjoittamassa ja mitä vastaaviin rekistereihin on aikaisemmin syötetty. Jos esimerkiksi kirjoitat myyntilaskuun asiakkaan nimeä, automaattinen täydennys vertaa sitä asiakasrekisteriin.
Kun alat kirjoittaa kenttään, jossa automaattinen täydennys on käytössä, näkyviin tulee valintaluettelo kaikista kyseiset kirjaimet tai numerot sisältävistä vaihtoehdoista. Kun jatkat kirjoittamista, vaihtoehtojen määrä vähenee. Tämä nopeuttaa rekisteröintiprosessia.
Kohdassa Asetukset - Kirjanpito/Ostotilaukset/Laskutus/Myyntitilaukset - Automaattinen täydennys näet sovellusjärjestyksessä kentät, joihin voi valita automaattisen täydennyksen. Katso alla oleva kuva. Poista valinta ruudusta, jos et halua automaattista täydennystä kyseiseen kenttään. Automaattinen täydennys on oletusarvoisesti käytössä.
Alla on esimerkki automaattisesta täydennyksestä, kun uuteen ostotilaukseen kirjoitetaan toimittajan nimeä.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.