I Briox har du möjlighet att ändra bokförda kundfakturor. För att ge en användare rättigheter för att ändra bokförda kundfakturor måste du gå till Admin - Användare klicka sedan på ikonen Redigera rättigheter för användaren i fråga. Se nedan.
Under Fakturering markera checkboxen Ändra bokförda fakturor.
För att skapa en kundfaktura gå till Fakturering - Kundfakturor - Skapa kundfaktura. När du har skapat fakturan kan du bokföra den genom att klicka på Bokför längst ner på skärmen.
Om du behöver göra ändringar efter att fakturan har bokförts, kan du göra det genom att bara klicka på fakturan. Du kan ändra all information som du har angett på fakturan.
Om du till exempel behöver byta kund klickar du på Välj kund knappen för att se ditt kundregister och hämta en annan kund därifrån. Om du behöver ändra kvantitet och pris för en artikel du har sålt klickar du bara i respektive kolumn och skriver in rätt mängd.
När du har gjort alla nödvändiga ändringar klickar du på Uppdatera längst ner på skärmen. Du får ett meddelande om att kundfakturan har bokförts.
Alla ändringar du har gjort kommer att återspeglas i verifikatet. Du kan se verifikatet genom att klicka på länken i fakturahuvudet.
Du kan också se alla ändringar som har gjorts i behandlingshistoriken:
Gå till Rapporter - Behandlingshistorik och välj: Kundfaktura (bokför / ändra)
Vänligen notera! Det är inte möjligt att ändra fakturor som har betalats eller skickats in med en momsrapport. I dessa fall måste du skapa en kreditnota.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.