Om en av era konsulter har eller ska sluta behöver ni avaktivera användaren för att kopplingen mellan konsulten och dess klienter ska försvinna.
Systemadministratören i er byrå loggar in på Briox, klickar på Admin, väljer Användare. Administratören klickar på den användare det gäller, bockar ur rutan "Aktiv" och klickar på spara. Samtliga kopplingar som konsulten har mot klientkonton tas då bort och konsultens konto till Briox stängs ner.
I dagsläget har Briox inte stöd för att radera en användare, däremot kan man anonymisera ett användarkonto så att det inte längre finns några personuppgifter knutna till kontot.
Ändra en konsult
Det finns två sätt att gå till väga för att uppdatera en konsultanvändares uppgifter.
- Användaren kan själv uppdatera sina uppgifter genom att gå in på Ditt konto - Grundinformation.
- Genom att Systemadministratören kontaktar Briox Support.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.