Under Rapporter – Behandlingshistorik - E-post aktivitetslog kan du också se e-posthistoriken.
Det går sortera kolumnerna genom att klicka på rubriken.
Status uppdateras efterhand då e-post tas emot. Fakturor som inte levererats korrekt kommer att flaggas i fakturalistan, kontrollera då loggen och vidta åtgärder.
Leveranshändelser inkluderar: bearbetad, tappad, levererad, uppskjuten och studsad.
Bearbetad = Meddelandet har tagits emot och är redo att levereras.
Tappad = Leveransen kan få denna status av flera skäl, inklusive: ogiltig SMTPAPI-rubrik, innehåll som klassas som skräppost (om Spam Checker appen är aktiverad), avregistrerad mottagaradress, studsad mottagaradress, adress som rapporterats för skräppost, ogiltig mottagarinformation eller att mottagarlistan överskrider gränsen som ditt paket tillåter.
Levererad = Meddelandet har levererats till den mottagande servern.
Uppskjuten = Mottagaren avvisade meddelandet tillfälligt.
Studsad = Mottagarservern kunde eller ville inte ta emot e-post till denna mottagare permanent. Om en mottagare tidigare har avregistrerat sig från dina e-postutskick får meddelandet statusen "tappad".
Blockerad = Mottagarservern kunde eller ville inte ta emot e-post till denna mottagare tillfälligt. Om en mottagare tidigare har avregistrerat sig från dina e-postutskick får meddelandet statusen "tappad".
Öppnad = Mottagaren har öppnat HTML-meddelandet.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.