Fyll i ett avtal
Följ de här instruktionerna när du vill ordna privatkundernas e-fakturering eller direktbetalning på Apix-tjänsten till ett företag som har ett finskt FO-nummer.
Alternativt kan du följa samma instruktioner när du vill radera privatkundernas e-fakturering eller direktbetalning på Apix.
EDI-kod i formulärer formas av FO-numret genom att lägga till 0037 i början, samt radera bindestrecket. Till exempel, Apix FO-nummer 2332748-7 förvandlas till EDI-kod 003723327487.
Leverera avtal
Undertecknade avtal ska alltid skickas till Apix till följande adressen:
Apix Messaging Oy
Sinikalliontie 9
FI-02630 Espoo
Finland
För att påskynda processen kan skannade kopior av de ifyllda formulären skickas per e-post till servicedesk@apixmessaging.com. Vänligen använd följande ämne till din e-post: Ny B2C-faktura.
Apix startar processen så snart de får din e-post, men de ursprungliga pappersformulären måste skickas till Apix per post.
Tjänsten brukar öppnas vanligtvis inom 4-5 arbetsdagar. Därefter skickar Apix faktureraruppgifter till banker, och e-faktureringstjänst blir tillgänglig inom 2-3 arbetsdagar.
Fall 1: Nytt företag som fakturerautställare
Fakturerarutställare ska fylla i följande dokument (bifogade nedan):
-
SOP1_Sopimus e-laskupalvelusta_apix.docx
-
SOP2_Asiakassuhteen_perustaminen_apix.docx
- Bilaga: utdrag ur handelsregistret (handelsregistrets uppgifter om ditt bolag)
Alla som undertecknar avtalet ska ha namnteckningsrätt. Förutom de ovannämnda dokumenten behövs det en kopia av legitimation (pass, ID-kort eller körkort) av varje namntecknare.
Fall 2: Företaget säger upp tjänsten
Företaget fyller i formuläret SOP3_e-laskusopimuksen_irtisanominen.docx och skickar det till Apix. Med formuläret kan man även beställa uppgifter för att använda e-faktureringstjänst hos någon annan serviceleverantör.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.