Först skapar du fakturan som vanligt under Fakturering - Kundfakturor – Skapa kundfaktura. Spara fakturan när du har fyllt i all information och välj Elektronisk faktura som Åtgärd i funktionsfältet längst ner. Skicka sedan iväg din faktura.
Du får då upp en kontrollfrågan som frågar om du vill skicka den elektroniska fakturan. Klicka på OK för att godkänna. Du får sen en notifiering att den elektroniska fakturan har skickats. Du kan också se att en elektronisk faktura har skickats genom att kryssrutan för e-faktura är markerad i fakturans sidfot.
I din fakturalista ser du en symbol ute till höger som visar att kundfakturan är skickad elektroniskt. När Briox erhåller feedback från sin e-faktura leverantör, är statusen uppdaterad för att visa exakt hur fakturan levererades: som en e-faktura eller via utskriftstjänsten.
Den totala kostnaden för att skicka elektroniska fakturor kommer att debiteras på din nästa faktura från Briox.
Så fort du aktiverat Briox e-faktura kommer dina företagsuppgifter att kopieras från Briox för att finnas med på dina elektroniska kundfakturor.
Om du gör en ändring av dina företagsuppgifter under Inställningar – Företagsinställningar – Företagsinformation så uppdateras de direkt för kommande elektroniska fakturor. Detsamma gäller om du laddar upp en ny logotyp under Inställningar - Företagsinställningar - Logotyp.
Obs!
Fakturor som skickas via utskriftstjänsten är tryckta enligt utskriftsmallen du har valt för fakturor i Briox, detsamma gäller för elektroniska fakturor som visas som PDF-filer.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.