När Holvi - Briox integrationen är aktiverad laddas Holvi-banktransaktioner automatiskt upp till Briox under Bank.
Som bokföringspartner kan du bjuda in din kund till Briox för att aktivera bankintegrationen.
Obs! Din kund behöver vara en användare för att du kan bjuda in kunden till Briox.
Följ stegen nedan för att konfigurera integrationen.
- Välj Inställningar - Bokföring - Bank och Betalningar och ställ in ett online betalsätt för Holvi.
- Klicka på Lägg till betalsätt
- En modal visas där du kan skapa din betalsätt och betalrutin.
- Klicka på Spara och bjud in klient.
(om du kan aktivera Holvi klicka på: Aktivera Holvi, för att gå direkt till Holvi-inloggningssidan och fortsätta med steg 8). - När inbjudan har skickats visas i listan att betalsättet väntar på aktivering:
- Din kund kommer att få en e-postinbjudan med en länk till sitt Briox-konto.
- Klicka på länken för att logga in på Briox.
- Ett dashboard-kort tar användaren till Holvi-inloggningssidan för att aktivera integrationen.
- Detta omdirigerar dig till en Holvi-inloggningssida där du anger användarnamnet och lösenordet för kontot var du vill aktivera integrationen.
- Efter inloggning blir du ombedd att låta Briox få åtkomst till ditt Holvi-konto.
Klicka på Tillåt för att godkänna åtkomst. - När auktorisationen har beviljats återgår du till ditt Briox-konto och får en bekräftelse från Briox samt att ditt Holvi-konto har anslutits till ditt Briox-konto och du ser att ditt Holvi-betalningsmetod har lagts till i dina betalningsmetoder.
- Dina transaktioner importeras automatiskt.
Du hittar dem under Bank - Transaktionslista samt under Bank - Behandla Transaktioner.
För att säkerställa att du inte missar några återbetalda betalningar hämtar vi alltid transaktioner 40 dagar tillbaka i tiden. Så din första online import kommer att importera alla transaktioner som går tillbaka 40 dagar. Anledningen till detta är att avbokade betalningar kan backdateras.
Obs: Om du redan har arbetat med filimport får du duplikat av dina transaktioner eftersom filen och onlinemetoden inte har en gemensam duplikatkontroll.
Transaktionerna kan tas bort från under Behandla Transaktioner genom att klicka på X i det övre högra hörnet av transaktionen, men inte från under Kontoutdrag där de helt enkelt kan lämnas eftersom de kommer att stämmas av under den betalningsmetod du har skapat för Holvi-filimport.
Läs mer om att arbeta inom Briox-bank:
Bokföring - Bank
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.