NOTERA! Det första räkenskapsåret måste fastställas innan valvet kan anslutas
När Holvi - Briox integrationen är aktiverad laddas Holvi-banktransaktioner automatiskt upp till Briox under Behandla Transaktioner.
Som bokföringspartner kan du aktivera integrationen tillsammans med din kund eftersom du behöver företagets ägarens inloggning och lösenord.
Om kontoägaren vill testa Briox, är vi glada att erbjuda dem en 30-dagars provperiod: Skapa en användre och tilldela rättigheter och moduler som de vill testa och kontakta myynti@briox.fi.
Följ stegen nedan för att konfigurera integrationen.
- Välj Inställningar - Bokföring - Bank och Betalningar och Lägg till betalsätt, välj Betalrutin Online och därefter Välj bank - i detta fallet Holvi.
- Klicka på Lägg till betalsätt
- En modal visas där du kan skapa din betalsätt och betalrutin.
Obs: Alla dessa fält är obligatoriska. - Klicka på Aktivera Holvi.
- Du kommer att omdirigeras till en Holvi-inloggningssida där du anger inloggningen och lösenordet för det konto du vill aktivera integrationen för.
OBS: Om det är en Byrå som aktiverar integrationen måste du tillsammans med din klient bekräfta integrationen genom att ange din klients inloggning och lösenord. Detta är för att det är endast företagets ägare som kan bekräfta integrationen. - Efter inloggning blir du ombedd att låta Briox få åtkomst till ditt Holvi-konto.
Klicka på Tillåt för att godkänna åtkomst. - När auktorisationen har beviljats återgår du till ditt Briox-konto och får en bekräftelse från Briox samt att ditt Holvi-konto har anslutits till ditt Briox-konto och du ser att ditt Holvi-betalningsmetod har lagts till i dina betalningsmetoder.
- Dina transaktioner importeras automatiskt varje dag.
Du hittar dem under Bank - Kontoutdrag samt under Bank - Behandla Transaktioner.
För att säkerställa att du inte missar några återbetalda betalningar hämtar vi alltid transaktioner 40 dagar tillbaka i tiden. Så din första online import kommer att importera alla transaktioner som går tillbaka 40 dagar. Anledningen till detta är att avbokade betalningar kan backdateras.
Obs: Om du redan har arbetat med filimport får du duplikat av dina transaktioner eftersom filen och onlinemetoden inte har en gemensam duplikatkontroll.
Transaktionerna kan tas bort från under Behandla Transaktioner genom att klicka på X i det övre högra hörnet av transaktionen, men inte från under Kontoutdrag där de helt enkelt kan lämnas eftersom de kommer att stämmas av under den betalningsmetod du har skapat för Holvi-filimport.
Läs mer om att arbeta inom Briox-bank:
Bokföring - Bank
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.