Som ni kanske redan vet så har reglerna kring skattegräns rapporteringen ändrats en hel del sen årsskiftet och syftet med denna artikel är att förtydliga hur vi kommer att hantera skattegräns i Briox framöver.
Briox har infört en automatisk hantering av importmomsen på import av varor från länder utanför EU. Denna hanteringen ersätter helt, från 1 januari 2018, skattegränsdeklarationerna för import av varor. Läs mer här.
OBS: Stödet som redan finns sedan tidigare för skattegränsrapportering kommer att finnas kvar hela 2018 ifall ändringar behöver göras för leverantör för räkenskapsår 2017 vid bokslut. Leverantörsidan kommer därefter att plockas bort.
Kvar i skattegränsrapportering, och i samma form, är när kundsidan är inblandad. Detta användsenbart när du agerar ombud åt sin kund, det vill säga att du deklarerar till tullen för din kunds räkning när köparen är privatperson (eller icke momsregistrerad företag). Här kan du läsa mer om Skattegränsrapportering i Briox.
Tveka inte att ringa eller maila om ni har frågor.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.