Brioxissa on mahdollista muuttaa kirjaanpitoon lisättyjä Myyntilaskuja. Käyttäjä tarvitsee käyttöoikeuden laskujen muuttamiselle, ja asetuksen voi lisätä kohdasta Asetukset – Lisenssit & Käyttäjät. Klikkaamalla kynäkuvaketta tai listanäkymän oikeaa puolta käyttäjän rivillä, on asetus lisättävissä. Ks. alla:
Valitse laskutuksen alta valintaruutu Muuta kirjanpitoon lisättyä laskua
Luodaksesi myyntilaskun, siirry kohtaan Laskutus - Laskut - Luo myyntilasku. Kun lasku on luotu, voit klikata Lisää kirjanpitoon näkymän alalaidasta.
Mikäli sinun tarvitsee tehdä muutoksia laskuun sen jälkeen kun se on lisätty kirjanpitoon, voit tehdä sen yksinkertaisesti klikkaamalla laskua laskulistalta. Voit muutta laskulla kaikkia laskun tietoja joita olet syöttänyt laskulle.
Mikäli sinun esimerkiksi tarvitsee vaihtaa asiakas, klikkaa valintapainikketta nähdäksesi asiakasrekisterin josta voit hakea toisen asiakkaan. Mikäli sinun tarvitsee muttaa esimerkiksi määrää tai tuotteen hintaa,
klikkaa vain tuoteriviä ja kirjoita oikea määrä.
Kun olet tehnyt tarvittavat muutokset, klikkaa lopuksi Päivitä-painiketta näkymän alalaidasta. Saat tämän jälkeen viestin että lasku on lisätty kirjanpitoon. Briox päivittää aiemman tositteen tällä tavoin automaattisesti.
Kaikki muutokset jotka olet tehnyt, heijastuvat tositteelle. Näet tositteen klikkaamalla laskunumeron vieressä olevaa tositenumeroa.
Näet myös tehdyt muutokset aktiviteettilogissa:
Siirry kohtaan Raportit - Aktiviteettilogi ja valitse: Myyntilaskut (lisää/muuta)
Huom! Laskuja jotka ovat jo merkitty maksetuksi, tai raportoitu esimerkiksi ALV-raportin yhteydessä, ei voi muuttaa. Näissä tapauksissa sinun täytyy luoda hyvityslasku perinteiseen tapaan.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.