Hoppa till huvudinnehållet
Helpcenter-hemsida för Briox Hjälpcenter
  • Briox.fi
  • Logga in
  • Briox.fi
  • Logga in
  1. Briox Hjälpcenter
  2. Bokföring
  3. Vanliga frågor

Vanliga frågor

  • Vilken information försvinner när Briox Support tar bort ett räkenskapsår med registrerade transaktioner?
  • Jag äger en liten butik, hur registrerar jag mina dagliga försäljningssiffror?
  • Jag vill ladda upp bilder på kvitton och leverantörsfakturor och koppla dem till verifikationer. Hur ska jag gå tillväga?
  • Hur raderar man gamla verifikationer?
  • Hur lägger jag in en budget?
  • Varför kan jag inte lägga in periodiseringar?
  • Hur gör jag för att lägga upp ett nytt bokföringskonto?
  • Varför kan jag inte bokföra manuellt i alla serier?
  • Varför finns det olika verifikationsserier?
  • Kan jag välja vilket verifikationsnummer jag vill börja på?
  • Hur får jag upp förslag på konton när jag t.ex. matar in de första siffrorna i kontokolumnen?
  • Kan jag få momsen automatiskt uträknad på en verifikation?
  • Jag kan inte klicka på "Ta bort" -knappen på en verifikation, vad beror det på?
  • Jag kan inte radera en rad på en verifikation, hur gör jag?
  • Kan man ta bort en felaktig verifikation?
  • Hur registrerar jag en delbetalning?
  • Jag kan inte välja USD som valuta på en leverantör, varför inte?
  • Jag har bokfört en leverantörsfaktura fel, hur gör jag för att rätta till den?
  • Kan jag skapa flera räkenskapsår i förväg?
  • Jag har inget föregående räkenskapsår i programmet, hur lägger jag in ingående balanser?
  • Jag får meddelandet: "De ingående balanserna balanserar ej.” Vad innebär det?
  • Hur överför jag föregående års balanser till det nya räkenskapsåret?
  • Jag får ett felmeddelande att jag står i fel räkenskapsår, hur byter jag?
  • Kan jag jobba i två räkenskapsår samtidigt?
  • Kan jag radera ett räkenskapsår?
  • Hur ändrar jag vilket räkenskapsår jag kommer till då jag loggar in?
  • Hur skapar jag ett nytt räkenskapsår?
Briox Hjälpcenter
English (US) Suomi