Vanligaste frågorna
- Vad försvinner när Briox Support tar bort ett räkenskapsår under vilket transaktioner har registrerats?
- Jag äger en liten butik, hur registrerar jag mina dagliga försäljningssiffror?
- Jag vill ladda upp bilder på kvitton och leverantörsfakturor och koppla dem till verifikationer. Hur ska jag gå tillväga?
- Hur raderar man gamla verifikationer?
- Hur lägger jag in en budget?
- Varför kan jag inte lägga in periodiseringar?
- Hur gör jag för att lägga upp ett nytt bokföringskonto?
- Varför kan jag inte bokföra manuellt i alla serier?
- Varför finns det olika verifikationsserier?
- Kan jag välja vilket verifikationsnummer jag vill börja på?
- Hur får jag upp förslag på konton när jag t.ex. matar in de första siffrorna i kontokolumnen?
- Kan jag få momsen automatiskt uträknad på en verifikation?
- Jag kan inte klicka på "Ta bort" -knappen på en verifikation, vad beror det på?
- Jag kan inte radera en rad på en verifikation, hur gör jag?
- Kan man ta bort en felaktig verifikation?
- Hur registrerar jag en delbetalning?
- Jag kan inte välja USD som valuta på en leverantör, varför inte?
- Jag har bokfört en leverantörsfaktura fel, hur gör jag för att rätta till den?
- Kan jag skapa flera räkenskapsår i förväg?
- Jag har inget föregående räkenskapsår i programmet, hur lägger jag in ingående balanser?
- Jag får meddelandet: "De ingående balanserna balanserar ej.” Vad innebär det?
- Hur överför jag föregående års balanser till det nya räkenskapsåret?
- Jag får ett felmeddelande att jag står i fel räkenskapsår, hur byter jag?
- Kan jag jobba i två räkenskapsår samtidigt?
- Kan jag radera ett räkenskapsår?
- Hur ändrar jag vilket räkenskapsår jag kommer till då jag loggar in?
- Hur skapar jag ett nytt räkenskapsår?