En aktivitet är en händelse som du vill logga för att kunna följa upp den och ha en historisk översikt över den. Det kan t.ex. vara ett möte eller ett telefonsamtal. Aktiviteter visas i aktivitetslistan och på respektive företags- och kontaktkort.
Arbetsflöde
- Sök efter det företag eller den kontakt som du vill registrera en aktivitet för. Det gör du genom att gå till fliken Företag eller Kontakter och använda filtret till att skriva in företagets eller kontaktens namn.
- Klicka på ikonen Ny aktivitet i verktygsfältet för företaget eller kontakten.
Ett aktivitetskort öppnas.
- Ange lämplig information om aktiviteten.
Nedan hittar du en kort beskrivning av de olika fälten i aktivitetskortet:
Ärendenummer: Det här är aktivitetens serienummer.
Typ: Typ av aktivitet. Du kan ange egna alternativ under Inställningar - CRM - Aktiviteter - Aktivitetstyper.
Datum & starttid och Datum & sluttid: Ange datum, start- och sluttid för aktiviteten.
Aktivitetstillhörighet: I det här fältet kan du ange om du vill koppla aktiviteten till ett företag eller en kontakt, eller om det är en allmän aktivitet (utan tillhörighet). När du har angett företag eller kontakt kan du välja mer specifikt med urvalsknappen. Om du skapar aktiviteten från ett företags- eller kontaktkort är aktiviteten redan kopplad.
Heldagsaktivitet: Om aktiviteten varar en hel dag eller mer markerar du den här kryssrutan.
Rubrik: Skriv in namnet på aktiviteten som skapats.
Plats: Den plats där aktiviteten äger rum eller utförs, t.ex. på kontoret, på kundens kontor eller i konserthuset.
Text: Det här är ett fritt textfält där du kan skriva in all typ av information som rör aktiviteten, t.ex. vad som diskuterades och vad som bestämdes.
Status: Statusen anges med alternativknappar: Klar eller Ej klar.
Prioritet: Hur viktig anser du att aktuell aktivitet är? Prioritet 1–5.
Kontakt: Om du har registrerat kontakter på företaget i fråga kan du välja bland dem här.
Användare: Välj den användare som aktiviteten ska tillhöra. Du kan välja bland användare som registrerat sig i programmet.
Kopiera aktivitet till användare: Här kan du kopiera en aktivitet till en annan användare. När du klickar på knappen öppnas ett popup-fönster med de användare som du kan välja bland. Klicka på dem som ska inkluderas.
Egen påminnelse: En påminnelse kan skickas ut till användaren som skapade aktiviteten. Den kan skickas via SMS, e-post eller visas som ett popup-meddelande i CRM Säljstöd.
Påminnelse till [företaget eller kontakten]: Påminnelser kan också skickas till företaget eller kontakten som aktiviteten är kopplad till.
Återkom: Om du markerar kryssrutan Återkom, öppnas ytterligare ett avsnitt där du kan fylla i information om en kommande aktivitet.![]()
Aktiviteter visas på följande ställen:
- i aktivitetslistan under fliken CRM idag
- i avsnittet Aktiviteter på företags- och kontaktkortet
- på företags- och kontaktkortet när du klickar på ikonen Visa aktiviteter i menypanelen.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.