Automatisk numrering i registret
Vi har nu lagt till automatisk numrering i registret för kunder, leverantörer, projekt och artiklar. Det finns inget behov av att klicka på nummer väljaren längre, eftersom nästa lediga nummer läggs till automatiskt. Om du vill använda ett annat nummer kan du fortfarande göra detta manuellt genom att ersätta det föreslagna numret.
Ändra bokförda fakturor
I Briox har du nu möjlighet att ändra redan bokförda kundfakturor. Detta innebär att du nu kan åtgärda eventuella fel på fakturan, eller kanske ta bort en artikelrad med som inte såldes, eller ändra den sålda mängden. När du har gjort ändringarna kan du uppdatera den bokföringsverifikatet som skapades för fakturan tidigare genom att klicka på Uppdatera.
Observera att det inte är möjligt att ändra fakturor som har betalats eller skickats in med en momsrapport. I dessa fall måste du skapa en kreditnota som tidigare.
Påminnelser - Inställningar för privatpersoner
Vi har lagt till en separat påminnelseinställning under Påminnelser när påminnelsefakturan är för privatkunder. Kundtyp: Företag eller Privat väljs i kundregistret och påminnelsetypen kommer att baseras på denna information. Syftet med denna funktion är att underlätta arbetsflödet för påminnelsen, och i behov av inkasso, se till att alla lagkrav uppfylls (mängden påminnelser, förfallodatum etc.), eftersom kraven för privatkunder vanligtvis skiljer sig från företagens krav kunder
Förhandsgranska-knappen
Vi har lagt till en knapp som heter "Förhandsgranska" i alla dokumentvyer, eftersom den gamla åtgärden -> "Skriv ut" kan vara något ologisk för många användare. Denna funktion kommer att skriva ut dokumentet på bildskärmen som en pdf-fil.
Hantera konsulter
Som en del av nyutveckling av användarhanteringen i Briox har vi lagt till ett helt nytt arbetsflöde där våra redovisningspartners enkelt kan tilldela konsulter till sina klientföretag, med fördefinierade, detaljerade användarrättigheter (fördefinierade mallar för olika roller) och masshantering.
Ny variabel för dina fakturamallar
Två nya variabler finns nu tillgängliga för dig att använda i dina fakturamallar.
{INVOICE AMOUNT DUE} - Detta är beloppet på en faktura: fakturans totalt minus eventuellt tidigare betalat belopp.
{INVOICE PREVIOUSLY PAID} - Denna variabel visar det belopp som tidigare har betalats för en faktura. Det kan vara summan av flera delbetalningar.
Se listan över alla tillgängliga Variabler.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.