I översikten kan du se följande information, i ordning från vänster till höger:
- Den färgkod som valts för din företagsgrupp (om den är vald under Inställningar - Klienthanterare - Företagstyp)
- Klientens namn
- Företagstyp
- Supportinloggning status (På = grön, av= grå).
Obs: Du kan inte sätta igång supportinloggningen härifrån. - Ditt Briox Konto-ID nummer (användbart när du kommunicerar med Briox support)
- Status på företaget (Aktiv or Inaktiv)
- Senast inloggad av användare i företaget (inte Konsult)
- Portal - Härifrån kan du aktivera portalen på ett företag. Obs! Detta publicerar inte portalen. För att kunna göra detta måste du vara systemadministratören eller en programadministratör för Klienthanteraren.
- Licenser per företag och även den totala mängd licenser som användarna konsumerar.
- Verktyg:
- Logga in till klienten
- Konsulten behöver ha användarbehörigheter: Logga in till Klientkonto under Admin - Användare i Klienthanteraren:
OCH kryssrutan under Användare måste vara ibockad på företaget. - Redigera företag
du kan också klicka på företagsnamnet för att komma till redigeringsvyn för företag i Klienthanteraren.
Konsulten behöver ha behörighet: Redigera under företag och Logga in till Klientkonton under Admin - Användare: - Redigera Konsulträttigheter
- Du måste vara systemadministratören eller programadministratören för Klienthanteraren för att se ikonen.
Klicka på ikonen för att komma direkt till redigeringsvyn där du kan ställa in rättigheterna för dina konsulter på de enskilda klientkontona.
I denna vy kan du också se kundens faktureringsinformation.
- Logga in till klienten
- Totalt: Totalen per licens och totalt antal klienter.
- Lägg till Klient: Från Klientöversikten kan du också lägga till klinter. Klick på lägg till Klient knappen i övre vänstra hörnet.
Du måste ha rättigheter för att lägga till företag. Detta hittar du under Admin - Användare för Klienthanterare.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.