I alla Briox program kan ni vara flera användare. Är du administratör har du möjlighet att välja vilka delar av ett program som en användare ska ha tillgång till. Genom att tilldela behörighet till de olika delarna i ett program kan du bestämma vad en användare ska kunna göra och även begränsa åtkomsten till vissa funktioner i programmen. Om du använder dig av Briox Bokföring och Fakturering kan du exempelvis välja att en användare ska kunna skapa fakturor men inte kunna bokföra eller makulera dem.
Obs: Om du lägger till en ny användare för att ersätta en gammal, se till att ta bort den gamla användaren först, så att licensen är tillgänglig att tilldela den nya användaren. På så sätt slipper du att bli fakturerad för en extra licens.
Arbetsflöde
-
Klicka på Admin – Användare, Lägg till ny användare.
Om du inte ser fliken Admin betyder det att du varken är systemadministratör eller programadministratör.
- Klicka på Lägg till ny användare längst upp i menyn (blå knapp). Endast systemadministratören kan se den här ikonen.
- Ett formulär öppnas där du kan registrera en ny användare genom att fylla i personuppgifter för användaren, inloggningsuppgifter och tilldela dem en roll. Se bilden nedan.
- Kom ihåg att klicka på Spara så att den nya användaren läggs till.
- I nästa steg kommer en e-postinbjudan till den nya användaren att skickas. Du kan anpassa meddelandet som du skickar ut och du har också möjlighet att skicka en förhandsgranskning av inbjudan:
- Användaren får inbjudan. Den nya användaren måste lägga till ett nytt lösenord för att få åtkomst till Briox via en e-postbekräftelse. Om användaren redan har ett tidigare Briox-konto kan de ange sin inloggningsuppgift för att få åtkomst.
-
Den nya användaren kommer att visas i listan Väntar på användarregistrering.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.